釧路公立大学

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胡 青

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プロフィール

氏名
胡(HU) 青(QING)
よみがな
コ セイ
職名
准教授
担当科目
産業組織論、ミクロ経済学、ミクロ経済分析
担当科目紹介
『専門演習』
産業組織論とは、企業行動の要因とその効果を考察対象とするミクロ経済学の応用分野です。企業経営を行う場合に直面する問題を分析するアプローチは様々ですが、理論的な分析でどのようなことが分かるのかについて学びます。また、ゲーム理論などの経済学的な分析手法を用いて、企業間取引や組織内の問題も考えます。本演習では、経済学を経営問題へ応用する方法を知ることを目的としています。
専門分野
産業組織論
現在の研究テーマ
寡占市場における企業競争戦略
主要研究業績
Ⅰ.論文
  1. Endogenous Choice of Price or Quantity Contract with Upstream Advertising, Metroeconomica (SSCI Q2), 2023, forthcoming (with Dan Li and Tomomichi Mizuno). (査読あり)
  2. Capacity Choice with Upstream Investment, Managerial and Decision Economics (SSCI Q2), 2023, forthcoming (with Tomomichi Mizuno). (査読あり)
  3. Input price discrimination in endogenous competition mode: comment, Japanese Economic Review (SSCI Q2), 2023, forthcoming (with Shuxiao Chen). (査読あり)
  4. Downstream Cross-Holdings and Upstream R&D, Journal of Industrial Economics (SSCI Q1), 2022, Vol. 70(3), pp. 775-789 (with Tomomichi Mizuno and Aika Monden). (査読あり)
  5. Input Price Discrimination with Passive Partial Ownership, Applied Economics Letters (SSCI Q2), 2022, Vol. 29(8), pp. 713-717 (with Tomomichi Mizuno and Junghyun Song). (査読あり)
  6. Positive Effects of Bundling on Rival's Profit and Social Welfare in a Vertical Relationship, Economics Bulletin (ESCI), 2021, Vol. 41(1), pp. 85-92 (with Tomomichi Mizuno). (査読あり)
  7. Endogenous Timing and Manufacturer Advertising: A Note, Metroeconomica (SSCI Q2), 2021, Vol. 72(2), pp. 309-320 (with Tomomichi Mizuno). (査読あり)
  8. A note on endogenous competition mode with managerial‐unionized firms: Comment. Metroeconomica (SSCI Q2), 2021, 71(1), pp. 289-291. (査読あり)
  9. Network Externalities and Cross Ownership, Microeconomics and Macroeconomics, 2018, Vol.6(2), pp. 50-53. (査読あり)
  10. Network Externalities and Bundling, Journal of Game Theory, 2018, Vol.7(2), pp.23-26. (査読あり)
  11. Network Externalities and Royalty Licensing,  2018, Management, Vol.8(4), pp.95-98. (査読あり)
  12. Reservation price and bundling for a multiproduct monopoly, 2015, American Journal of Economics, Vol.5(1), pp.37-42. (査読あり)
  13. Bundling of non-complementary products, 2015, Microeconomics and Macroeconomics, Vol.3(1),pp.1-6. (査読あり)
  14. Bundling and consumersʼreservation value: effects on market entry, 2015, Technology and Investment, Vol.3(1) , pp.77-81. (査読あり)
  15. Bundling and quality disclosure in a Bayesian game, 2015, Journal of Game Theory, Vol.4(1), pp.13-17. (査読あり)
Ⅱ.学会報告
  1. Bundling of multiproduct monopoly: Effect on market entry under firm specific preferences, 日本経済政策学会第71回全国大会, 神戶, 日本, 2014年06月
  2. Consumersʼ preference and bundling of a multiproduct monopoly to foreclose the competitive market, The 12th International Conference of the Japan Economic Policy Association, 札幌, 日本, 2013年10月.
  3. Consumersʼ preference and bundling of a multiproduct monopoly to foreclose the competitive market, 12th Asia Pacific Conference, 別府, 日本, 2014年11月.
  4. Bundling of non-complementary products in a duopoly market, 84th Annual Meeting of Southern Economic Association, アトランタ, アメリカ, 2014年11月.
  5. Consumersʼ preference and the effect of bundling for a multiproduct monopoly to deter and blockade entry, 2013 Annual Meeting of the Association of Southern European Economic Theorists, ビルオア, スペイン, 2013年11月.
  6. Bundling of non-complementary products, Singapore Economic Review Conference, シンガポール, 2013年08月.
学位
博士(経済学)
所属学会
日本経済政策学会
主な社会貢献活動
日本経済政策学会関東部会理事
 
論文査読(これまで査読の依頼をされた主な雑誌: Metroeconomica; Managerial and Decision Economics; Journal of Industry, Competition and Trade; Review of Industrial Organization)

最終更新日:2023年09月26日